Peberkage-cupcakes med cheesecream frosting, karamel og brændte mandler...

Jeg har længe haft kig på denne slags cupcake, og nu fik jeg endelig en anledning til at lave den. Jeg har valgt at lave en ordentlig spandfuld cupcakes til de hjemløses jul her i Århus, og denne cupcake er altså en del af mit bidrag.
Her kommer opskriften på hhv. kagen, cheesecream frosting og karamel samt brændte mandler. Here we go

(Husk, at du stadig kan nå at deltage i min Giveaway lige her)


Har fundet selve kageopskriften og idéen hos Sweet and Simple her.

12 stk cupcakes 


250 g blødt smør

180 g sukker
40 g brun farin
1 tsk vanilje
250 g mel
1 tsk kanel

1 tsk nelliker
1 tsk ingefær

1 tsk bagepulver
4 æg

Lidt mælk 


Cheesecream frosting


200 g philadelphia
50 g blødt smør
Flormelis


Karamel

100 g sukker
1 spsk vand
1 del fløde



Brændte mandler 

100 g mandler
100 g sukker
1 dl vand


GOD BAGELYST!




Etiketter: , , , ,