Skønne Orlando..

Hej people,

Endelig hjemme efter en dejlig ferie, med en rigtig træls afslutning.
Den fortæller jeg mere om i et kommende blog indlæg om tiden i Miami, FL.

Jeg har oplevet så mange fede ting på rejsen til USA, at jeg besluttede at sammenfatte nogle af højdepunkterne, så andre måske kunne få glæde af dem.

Vi ankom til Orlando d. 13. August 2012 og hentede vores forud lejede bil hos Hertz i lufthavnen. Det var første gang at vi lejede en bil, og det gik rigtig nemt.
Vi valgte at tilkøbe en ekstra forsikring, som dækkede punkteringer, bugseringer hvis bilen skulle gå i stå osv. Den var ikke så dyr, og en god ting at have, hvis nu vi pludselig holdte midt på motorvejen og ikke kunne komme videre ;)

Anyways.. Her kommer der nogle højdepunkter!

Premium Outlets
8200 Vineland Avenue, Orlando

Der lå Premium Outlets to steder, men denne adresse var klart bedst.
Man går rundt i små gader samlet på ét sted, nærmest som et storcenter - bare under åben himmel.
Her finder man stærkt nedsatte priser i butikker som Calvin Klein, Diesel, Converse, Adidas, Banana Republic DKNY, Levi's og mange mange flere. 
Vi brugte mange timer der og spiste også i deres "Food Court" som er en masse små madsteder samlet under ét tag og så med borde og stole i midten. 

Florida Mall
8001 S Orange Blossom Trail, Orlando.

Efter at have shoppet i outlet og oplevet priserne der, kan man næsten blive nærig når man kommer i et "normalt" mall.
Florida Mall var et stor og rigtig godt mall med masser af forskellige butikker.
Jeg forelskede mig hovedkulds i deres Victoria's Secret butik. Jeg er egentlig ikke særligt vild med deres lingeri, idet jeg ofte finder det for pyntet, men gik derind alligevel pga. deres indretning. Butikken var helt enormt feminin og flot dekoreret. Selv prøverummene var små luksus oaser! Man måtte desværre ikke fotografere derinde - ellers havde jeg gjort det!
Kom da hjem med et par enkelte lækre sager.


Helt bestemt et besøg værd :)

Universal Studios
6000 Universal Blvd., Orlando

Et besøg i Orlando kræver selvfølgelig også, at man besøger Universal Studios, hvilket jeg havde glædet mig rigtig meget til. Besøgte det i 1998, men meget havde ændret sig siden.
Vi betalte 139,99 $ hvilket svarer til 831,- danske kroner (uden taxes). Fordette fik vi en 2-dags billet, således at vi kunne komme én gang mere til begge parker i Universal.
Det er mange penge, og vi følte ikke vi fik nok ud af det. Der var alt for mange mennesker, og vi fik ikke set alt det vi ville.


Personligt havde jeg glædet mig til at se Hogwarts slottet, som de havde genskabt fra Harry Potter filmene. Man kunne komme ind og gå på gangene, se klasseværelserne osv. i Island of Adventures, som er én af de to parker, Universal består af.
Der var 75 minutters kø, og ved en af de nye attraktioner var der 90 minutters kø. Dette tegnede desværre normal billedet, og det magtede vi ikke at bruge tid på.
Derfor besluttede vi at tage dén forlystelse søndag i den uge vi var der. Desværre blev jeg syg den dag, og vi kom aldrig afsted. Jeg ærger mig stadig :)


Disney World
(Adressen afhænger af, hvilken park man ønsker at besøge)

Disney World var naturligvis også et must, da jeg er rigtig glad for de gode gamle Disney film. 
Vi kørte derud, så vi var der ved åbningstid og der var allerede proppet med mennesker. Når man først ankommer til Disney området forstår man ikke hvor stort det er. De har et kæmpe område med alle deres fire parker, med tilhørende parkering, eget tog system, vejsystem osv. Det er enormt.


Efter at have parkeret ved Magic Kingdom's parkeringsplads, tog vi mono rail ind til hoved indgangen. Dette tog ca. 20 minutter i alt.
Vi betalte ca. 800,- danske kroner. (Uden tax)
Igen, mange penge for en forlystelses park. Vi besluttede at besøge Magic Kingdom og Epcot, idet de to sidste parker henvendte sig mest til børnefamilier.
Parken var meget smuk og stemningsfuld, men igen præget af alt for mange mennesker. 
Vi fik set det hele - også Epcot, hvor vi dog blev angrebet af et mega-regnvejr. Når det regner i USA - så mener de det seriøst :p. Vi tog hurtigt hjem igen..

Longhorn Steakhouse
12901 South Orange Blossom Trail


Vi skulle naturligvis også have noget mad. En god steak er obligatorisk i USA og vi fandt Longhorn, som er en kæde med mange restauranter i hele USA. 
Deres service var god og deres priser er ganske udemærket. Man kunne få et tilbud som hed "Dinner for two" for 30$ - under 200,- danske kroner, som indebar to hovedretter og enten en forret eller en dessert til deling.
Så fulgte der selvfølgelig salat og kartofler med til begge bøffer/hovedretter. Det minder lidt om Jensen's, bare billigere og meget meget bedre. :)



 Og ja.. Der var lækre cupcakes i Orlando.
Og fik købt nogle rigtig gode redskaber til mine kage kreationer. Dette synes jeg dog fortjener sit helt eget kage-indlæg, så det kommer senere :)

Glæder mig til at fortælle om Sarasota, hvor vi fandt den bedste restaurant vi nogensinde har været på..

Kh Mette


Etiketter: ,